Poranek pełen energii - bez kofeiny

Poranna dawka energii

Alarm włączy się wcześnie rano, a Ty musisz się obudzić, by przygotować się do pracy lub szkoły. Wiele osób pije kawę, aby pomóc im ożywić, utrzymać koncentrację i być bardziej produktywnym

Jednak spożywanie zbyt dużej ilości kofeiny może wywołać proces adaptacji do niej, co wyjaśnia, dlaczego osoby przyzwyczajone do picia kawy cierpią na różne objawy, gdy nie spożywają swojej zwykłej dawki kofeiny. Mowa tutaj o takich objawach jak zmęczenie, nerwowa drażliwość, niezdolność do koncentracji, niepokój, bóle głowy itp. Jak obudzić się bez kawy? Lepiej znaleźć bardziej zrównoważone sposoby rozwiązywania swoich problemów, abyś rano miał więcej energii.

Biorąc kąpiel, zakończ ją zimnym prysznicem.

To może wydawać się strasznym pomysłem na początku, ale gorące prysznice faktycznie sprawią, że będziesz bardziej zrelaksowany i letargiczny. Jeśli zaczniesz od letniej wody, ale stopniowo będziesz przechodzić do chłodniejszej temperatury, położysz kres wszelkiej senności. W ostatniej chwili spróbuj znieść jak najwięcej zimnej wody. 

Nie jedz węglowodanów na śniadanie.

Jeśli zjesz dużo węglowodanów na śniadanie, skończysz z załamaniem w ciągu kilku godzin. Staraj się jeść jajka, warzywa i niektóre owoce zamiast muffinek, płatków śniadaniowych i podobnych produktów. 

Budź się zawsze o tych samych porach.

Jeśli zróżnicujesz swój harmonogram między weekendami a dniami powszednimi, twoje ciało będzie stale próbowało się dostosować, a twój zegar biologiczny zostanie zdestabilizowany. Ustal czas i nie zmieniaj go bez względu na wszystko. Twój organizm przyzwyczai się do tego. 

Ćwiczenia fizyczne.

Wykonanie jakiegoś ćwiczenia rano pozwoli Ci uniknąć zmęczenia i z pewnością pomoże Ci wstać z łóżka. 

Odpręż się.

Brak energii może być również spowodowany stresem lub niepokojem. Jednym ze sposobów na odzyskanie tej utraconej energii jest praktykowanie jogi, medytacji lub technik relaksacyjnych, co również pomaga w walce ze stresem. 

"Wystaw" swoje ciało na działanie promieni słonecznych.

Naturalne światło słoneczne alarmuje twój wewnętrzny zegar, aby obudzić się lepiej niż sztuczne światło.

Stymuluj swój mózg.

Poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad ważną zagadką lub problemem, kiedy wstajesz z łóżka, a twój mózg poczuje się bardziej czujny.